מאמרים

המלצות ומחשבות לקראת החופש הגדול

אם שמתן לב, חנויות הספרים וכלי הכתיבה התמלאו לאחרונה בחוברות לימוד ועבודה. חלקן גם נקראות “הכנה לכיתה א'” או “תרגילים ומשחקים בחשבון”. מניסיוני – רוב החוברות נשארות ריקות כמעט עד סוף החופש או שהן מתמלאות באופן חלקי מאוד.

מדוע אנו קונים את החוברות? כי אנחנו רוצים שהילד יתרגל בחופש את המקצועות שהוא פחות שולט בהם ובשביל לתת לו נקודת פתיחה טובה יותר בתחילת השנה. מה הילדים רוצים? הם רוצים חופש! וחופש זה בלי לימודים ובטח בלי שיעורים (ילדים צעירים לא מבחינים בהבדל בין חוברת של בי”ס לזו שרכשנו בחנות).

אז מה עושים?

ההמלצה הראשונה שלי היא קריאה. יום יום לתרגל קריאה. לבחור ספר שהילדה אוהבת ובכל יום לקרוא, אפילו פסקה או עמוד. אם המורה הדגישה שיש לתרגל גם כתיבה אפשר לעשות זאת באופן ספונטני בבית. במשחקים, כמו “ארץ-עיר” (לא לקנות את משחק הקלפים אלא לכתוב, בטבלה, כמו פעם) או לבקש מהילד לכתוב את רשימת הקניות לסופר.

אם המורה הדגישה שילד מתקשה בחשבון לחשוב על תרגולים ושאילת שאלות במשך היום. אפשר להמציא משימה קבועה. למשל, כל פעם שקונים גלידה או קרטיב יש תרגיל בחשבון. או, שולחים את הילדה לקנות בעצמה את הארטיק בקיוסק והיא תעשה חישוב כמה עודף תקבל.

במידה ואתם רוצים לרכוש חוברות אני ממליצה להתייעץ עם הילדים, לאפשר להם בחירה מבין כמה חלופות בחנות. גם חוברות של תשבצים או חידות מתרגלות קריאה וכתיבה.

זכרו – הילדים והילדות לומדים כל הזמן, נצלו את הזמן החופשי והמשפחתי לתרגילים ולמידה באופן חוויתי ומהנה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...