מאמרים

משחקי חברה ליום חורפי

אז עברנו לשעון קיץ אבל בחוץ עדין חורף, וכל מה שאנו רוצים לעשות לאחר יום עבודה הוא להשאר בבית, ואם אפשר עם כוס תה ופרוסת עוגה. ומה עם הילדים? אז כמה טיפים לשהות משותפת ונעימה בבית לקראת השבוע החורפי וכנראה האחרון של העונה.

 

זה הזמן לנבור במדפי המשחקים והצעצועים ולמצוא משחקים ששכחנו מהם או שחשבנו שהילדים כבר לא אוהבים. ילדים נהנים מאוד למצוא משחקים אותם שחקו “כשהיינו קטנים” והילדים הגדולים נהנים לתווך את המשחקים לאחיהם הצעירים. בנוסף לא להתעכב ולנסות לבחור את המשחקים “הטובים” או ה”מעניינים”. עצם המשחק המשותף מהנה ביותר.

 

כך ניתן להעביר זמן רב במשחקי קופסא (צוללות, בינגו, מונופול, סולמות ונחשים) או משחקי קלפים רבים (רביעיות, חתולים, חלומות) וכמובן משחקי דמיון כמו קוביות, לגו ומגנטים. אם אתם רוצים מעט יותר אתגר אפשר לפנות את שולחן האוכל ולהרכיב יחד פאזלים. לאחרונה נפגשתי עם נכדי (בבי”ס יסודי) ויחד הרכבנו הרבה מאוד פאזלים המיועדים לילדים צעירים (24/48/100 חלקים). כולנו נהנינו מאוד כאשר מהר מאוד מטרת המשחק היתה למלא את כל השולחן בפאזלים. ילדים גם נהנים מאוד ממשחקים פשוטים, משעשעים ואפילו מותחים כמו איקס-עיגול וכמובן ארץ-עיר. כאן אפשר גם להציע לכולם כוס תה חם ועוגיות או פירות חתוכים.

 

אם אחרי כל זה עוד לא הצלחתם למצוא פעילות משפחתית ליום סגריר היכנסו עם הילדים למטבח והכינו יחד ארוחת ערב חורפית ומפנקת. אפשר להכין יחד פנקייקים (שיכולים להיות בריאים ומזינים) או לסדר יחד צלחת יפה של ירקות חתוכים וגבינות.

לבסוף, לא לשכוח שאת הבית והמטבח יש לסדר. זו הזדמנות להפוך את הילדים לשותפים גם בחלק הזה של היום. אני סבורה שאם הארגון של הבית הוא חלק מאחה”צ נעים וכייפי בו אנו ההורים משחקים עם הילדים – הם לומדים ששותפות היא חלק מהמערך המשפחתי ולוקחים חלק גם בארגון והסידור.

 

(בתמונה נכדי איתי יחד עם חברו הטוב נגב, משחקים בינגו ושותים תה ביום חורפי)

 

יום נעים וחמים

 

מיכל

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...