מאמרים

אז איך מרדימים בלילה?

אין ניסים בחנוך ילדים. יש עבודה קשה, נחושה ועקבית. כאשר ברצונכם לשנות את התנהגות ילדכם, עליכם להיות בטוחים בדרך ולהאמין שאתם עושים זאת לטובתו. נכון, גם אתם צד במשוואה הזו ולעיתים, השינוי אשר תרצו מקורו באי שביעות הרצון שלכם ובחוסר הנוחות שלכם, אך טובת הילד צריכה להיות נגד עיניכם.

על הילדים לישון עשר שעות בלילה. מגיע להם לנוח, לגדול, להרדם לבד, להיות רגועים – וזאת תשיגו ע”י כך שתסמכו עליהם שהם חסונים דיים, מבחינה רגשית, לעבור את משבר השינוי, להסיק מסקנות מהמצב החדש, להתחזק, להתחסן מהתהליך וללמוד את השינוי.

היו מוכנים להקריב את זמנכם, את כוחותיכם ואת נוחותכם כדי ליצור שינוי. הדבר לא יקרה אם תמשיכו בדרך בה אתם נוהגים עתה.

קחו בחשבון שלפני שהמצב ישתפר – הוא יהיה גרוע יותר, באופן זמני וקצר, אך היו בטוחים בצדקת הצורך בשינוי ובצדקת הדרך. יש רק דרך אחת ללמוד והיא על-ידי מעשים.

אל תפחדו.

אל תפחדו משינוי ואל תפחדו מתגובות הילד תוך כדי התהליך: יתכן וילדכם יקיא – לא נעים אבל לא נורא. היו שם כדי לראות זאת, או אם רק תגלו לאחר מעשה, כל שעליכם לעשות זה לנקות אותו ולהחזירו למיטה ללא דיבורים וללא הרעפת אהבה (אחרת היה שווה להקיא וזה מה שיקרה כל ערב… ).

אל תפחדו שמא ילדכם לא יאהב אתכם לכשיגדל. הוא לא יזכור לכם זאת ובוודאי יהיו לו חוויות טובות רבות אחרות שיאפילו על כך.

אל תפחדו מהשכנים. אם קשה לכם עם הרעיון שהילד יצרח וכולם ישמעו אותו – הכינו את הסובבים אתכם לתהליך שאתם והילד עוברים והסבירו מדוע זה לטובת הילד.

אל תפחדו שהילד יפתח פחדים. הוא לא. הרי אתם שם כל הזמן עם מילה טובה, אמפטיה וכבוד רב.

אל תפחדו שמחר הילד יהיה עייף מידי ללכת לגן. הוא ישלים את שעות השינה החסרות לו תוך יום – יומיים. ואל תשכחו שגם בלילות עד כה הוא היה מעיר עצמו כל כמה שעות ובכל זאת שרד היטב את שעות היום הערניות.

עשייה מקורה בכוח ולא בחולשה.

בהצלחה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...