הדרכת סבתות וסבים
במרכז מיכל דליות

הדרכת סבים וסבתות עם מיכל דליות לשיפור היחסים במשפחה

אתן סבתות יקרות ואתם סבים יקרים, משמעותיים מאד בגידול נכדיכם . תוך כדי האהבה העצומה שלכם אליהם, אתם צריכים להתנהל נכון, וזה לא פשוט. לעיתים קרובות אתם וילדיכם (הורי הנכדים) לא חושבים אותו דבר בנושאים ובאתגרים של גידול הנכדים, והדבר מביא למריבות, מרירות, כעסים ולעיתים גם אכזבות ועלבונות של שני הצדדים.

עם זאת, ללא עזרתכם, ילדכם היו עומדים חסרי אונים מול שעות העבודה הארוכות, המטלות וההוצאות.
איך באמת מתנהלים נכון כסבתא וכסבא ושומרים על מערכת יחסים נכונה במשולש המשפחתי נכדים – הורים – סבתאות.

“אם הגעתם לכאן – סימן שהסבתאות שלכם והמשפחה שלכם חשובים לכם מאוד. אין דבר שמרגש אותי יותר מאשר לראות סבתות וסבים שרוצים ללמוד ולשפר את הסבתאות שלהם ואת מערכות היחסים בתוך המשפחה.”

מיכל דליות

מהי הדרכת סבתות וסבים?

סבתות וסבים רבים מעורבים בגידול נכדיהם: מוציאים אותם מהגן כמה פעמים בשבוע, מארחים אותם לסוף שבוע ושומרים עליהם ימים שלמים כשהוריהם נוסעים לחופשות. קירבה זו אל הנכדים חושפת את הסבתות והסבים להרגלים ולהתנהגויות של נכדיהם שלעיתים לא מוסכמות עליהם ואז נוצרת דילמה של נכונות ויעילות התגובה.

הדרכת סבתות וסבים נותנת מענה ספציפי, אישי ומשפחתי לערכים של הסבים והסבתות ולצורך שלהם להיות רלבנטיים מצד אחד ושומרים על יחסים טובים מאידך. ההדרכה נותנת מענה להתנהלות נכונה בשגרה, דרך התלבטויות חינוכיות כדוגמת עונשים והצבת גבולות, התמודדות עם קשיים והתנהגויות שליליות של הילדים ועד התייחסויות להורי הנכדים.

 

כיצד הדרכת סבתות וסבים יכולה לסייע?

הסבים והסבתות באים מעולם חינוכי שונה מאשר ילדיהם. שיטות החינוך הישנות, המבוססות על מרות, לא מקובלות על ידי ההורים הצעירים ובוודאי לא מקובלות על ידי הנכדים, אבל נוכחות הסבים והסבתות רלבנטית וחשובה מאד. במקום להיות אובדי עצות ולא בטוחים בדרך בה עליהם לפעול, ההדרכה תכוון את הסבתות והסבים לתת מענה גם לצרכי ילדיהם ונכדיהם, וגם לא לפעול בניגוד לערכים שלהם. נוסף על כך, העידן בו אנו חיים טומן בחובו אתגרים רבים עבור הילדים והוריהם – החל מגירושין, הפרעות קשב בילדים ובעיות חברתיות עוצמתיות בעקבות הרשתות החברתיות וכל אלו הביאו לצורך ממשי להתאים את התנהלות התא המשפחתי למציאות החדשה.

 

מהו הערך המוסף של הדרכת סבים וסבתות במרכז מיכל דליות?

ייחודו של מרכז מיכל דליות טמון בין היתר במעטפת המענים שמציע המרכז להורים ולהוריהם.
במרכז הבינו שלמשפחות שונות נדרשים מענים שונים, וכיום מציע המרכז התייחסות ספציפית לסבתאות.

לצד המענה הפרטני והאישי בהדרכה פרונטלית או בזום, תקבלו גישה למבחר גדול של קורסים, הרצאות וובינרים עם מיכל דליות שמהווים חלק ממעטפת הלימוד והתמיכה במרכז.  

המלצות על ההדרכות במרכז מיכל דליות

אלפי הורים כבר בחרו במרכז מיכל דליות ככתובת מקצועית להורות, רכשו כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות, ונהנו מליווי אישי של יועצי משפחה מובילים במרכז, צעד אחר צעד, להתוויית דרך להורות.

קיראו כמה מהמלצות ההורים שנכתבו בגוגל על יועצות המשפחה שלנו

 כל ההמלצות בגוגל