לימודי הדרכת הורים

למה ללמוד הדרכת הורים?

לימודי הדרכת הורים מכשירים אנשי מקצוע לסייע להורים להתמודד עם האתגרים השונים של ההורות. בישראל נולדים מדי יום ילדים להורים שלא קיבלו הכשרה מתאימה. בניגוד לאנשי מקצוע כמו גננות, סייעות, מורים, מדריכים בתנועות נוער ומפקדים בצבא, אשר עברו הכשרה ייעודית, ההורים עצמם נאלצים לחפש דרכים, שיטות וכלים שיעזרו להם להתמודד עם האתגרים היומיומיים, במיוחד בהורות בשנת 2024.

תפקיד מדריכת ההורים

מדריכת ההורים למדה על שלבי ההתפתחות הפסיכולוגיים והקוגניטיביים של ילדים ומכירה תיאוריות סוציולוגיות העוסקות בהתהוות המשפחה והשפעות השינויים שעוברים עליה. היא מכירה סגנונות הורות שונים ותדע להוביל כל הורה על פי הקצב שלו ועל פי ערכיו. מדריכת ההורים היא התחנה הראשונה אליה יפנה הורה כאשר ייתקל בקושי או בדילמה במערכת היחסים במשפחה. כאוטוריטה מקצועית, היא תצייד את ההורים בתובנות ובכלים להתמודדות יעילה עם אתגרי גידול הילדים, תדריך אותם איך לשים גבולות בכבוד, איך להיות נחושים בלי להיות תוקפניים, איך לחזק את הביטחון העצמי של ילדיהם, איך לגרום לשיתוף פעולה ואיך לשפר את האווירה בבית ולהכניס למשפחתם חיוביות ושמחה.

מקצוע מדריכת הורים טומן בחובו עשייה חשובה ותחושת סיפוק אדירה. מדריכת הורים מכוונת אנשים, מקדמת אנשים ועוזרת בבניית דור הורים סמכותי ודמוקרטי ודור ילדים שידע לסמוך על הוריהם ויגדל בסביבה משפחתית מכבדת, מאפשרת וגם מחנכת וסמכותית.

איפה לומדים הדרכת הורים?

התוכנית להכשרת מדריכות הורים של מיכל דליות בשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט מציינת השנה את שנתה ה-12 לפעילותה. התוכנית התפתחה לאור צרכים הולכים וגוברים בציבור הישראלי ובשל פניות רבות של הורים בעקבות התוכנית ‘סופרנני’, לקבלת מענה והדרכה אישית שלא במסגרת קבוצתית. הביקוש עולה משנה לשנה ומחייב הכשרת יועצים משפחתיים נוספים שיוכלו לתת מענה לפונים.

תוכנית הלימודים מתבססת על המודלים להדרכת הורים בגישת מיכל דליות, וכוללת תכנים מתקדמים ממדעי ההתנהגות והחברה, מטיפול משפחתי ומתיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך התמקדות בפסיכולוגיה של ד”ר אלפרד אדלר. הסטודנטיות בתוכנית זוכות ללמוד בתוכנית ארוכה, מקצועית ויסודית, ומליווי של צוות מרצים וצוות מנהלי מנוסה ובקיא, והיא מוכרת לטובת גמול השתלמות ושנת שבתון.

יתרונות התוכנית ללימודי הדרכת הורים בגישת מיכל דליות 

קורסים עדכניים בהדרכת הורים

לימודי הנחיית ההורים כוללים: הכרות עם מערך המשפחה והתפתחותו, הכרות עם מונחי הפסיכולוגיה האישית והמשפחתית. קורס בנושא התפתחות הילד והמתבגר, קורס בנושא משפחות חדשות. וקורס העוסק בסוגיות עכשוויות כגון: ילדים בסיכון, הורות לילדים עם הפרעות קשב, הרצאות בנושאים כגון: מין ומיניות אצל ילדים, אילמות סלקטיבית וכמובן הקורס המוביל את שנת הלימודים השנייה: מודלים בהדרכת הורים אותו מנחה מיכל דליות 

בשנה”ל תשפ”ה יתוספו לסילבוס התוכנית להכשרת יועצות משפחה בגישת מיכל דליות עוד 2 קורסים חדשים שהם פועל יוצא של המציאות והצרכים המשתנים:

ליווי משפחות במצבי חירום משבר וטראומה – חיי משפחה מלווים במשברים רבים. חלקם משברים לאומיים, כמו מלחמה, או מצב חירום כמו מגפה, חלקם משברים משפחתיים וחלקם משברים אישיים. משברים אלו מלווים בלחץ, בדאגה, בעצב, בעצבנות ועוד. אלו משפיעים על כלל חברי המשפחה ופוגעים בתפקוד, ובניהול לא נכון עלולים לגרום לשחיקה של המערכת המשפחתית והאישית. בקורס יובן מהו לחץ וכיצד הוא משפיע על האדם, זיהוי תגובות ללחץ אצל המודרכים ומתן מענה ותמיכה לצורך חזרה לתפקוד והדרכה לפיתוח חוסן להמשך ההתמודדות וכהכנה להתמודדויות הבאות. הקורס יעסוק בהכרת התיאוריות בתחום ובעיקר ברכישת כלים יישומיים.

צריכה דיגיטלית משפחתית – הקורס יעסוק בהיכרות עם ‘מודל ההורמונים’ )מודל פסיכו־ביולוגי(, המאפשר הבנה מהירה של אופי ההשפעה של הצריכה הדיגיטלית על ילדים והורים ועל מערכות היחסים המשפחתיות. הקורס יחשוף את הלומדים למושגים ומונחים חדשים שיאפשרו להם גישה פשוטה, אך מקצועית ומושכלת, לדילמות מורכבות השגורות כיום ברוב הבתים בארץ ובעולם, הקשורות בצריכה דיגיטלית

מנחי הקורסים והמרצים הם אנשי מקצוע מהמובילים בתחומם: פסיכולוגים, אנשי אקדמיה, בעלי תארים בחינוך, בפסיכולוגיה ובמדעי החברה, אנשי מחקר אשר חיים את השטח בעבודתם בקליניקות ובארגונים העובדים עם ילדים, נוער ומבוגרים.

מיכל דליות כמנהלת אקדמאית של התוכנית

מיכל דליות היא אשת חינוך ויועצת משפחתית בכירה. היא מנכ”ל ובעלים של מרכז מיכל דליות, מרכז ייעוץ, הכשרה והדרכה, ובעלת תעודת הוראה ממכללת לוינסקי לחינוך. מיכל שימשה כמנהלת בית הספר להורים והפעילות הארצית של מכון אדלר והייתה חברת הנהלה במכון. היא ידועה לציבור הרחב כמנחת התוכנית ‘סופרנני’ בערוץ 2 ומנחת תכנית ייעוץ שבועית ברדיו ללא הפסקה FM 103. מיכל מרצה בפני קהלים שונים ברחבי הארץ והעולם, וספריה להורים ולילדים הפכו לרבי מכר.

התוכנית המובילה בארץ להכשרת מדריכות לעבודה עם הורים ומשפחות

שיתוף הפעולה בין מרכז מיכל דליות והמרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, מציע מסלול ייחודי ומקצועי לאנשים המעוניינים להעמיק את הידע והכישורים שלהם בתחום ההורות ולהוביל לשיפור המערכות המשפחתיות בישראל. התוכנית ללימודי הדרכת הורים מאפשרת שילוב עבודה עם לימודים במסלול פרונטלי ובמסלול לימודים מקוון (זום), והיא משלבת בין תיאוריה לפרקטיקה, כולל פרקטיקום (התמחות) שיכין את הסטודנטיות לעבודה בשטח עם הורים. הסטודנטיות נכנסות למרכז שהוא בית, ומקבלות יחס אישי ומענה שירותי ומקצועי לאורך השנתיים של הלימודים וגם לאחר מכן בהשתלמויות העשרה והתאמה לאתגרי ההורות המשתנים כמו מתבגרים, שינה, זוגיות, משבר וטראומה, הפרעות קשב, מסכים ועוד. אם אתם מחפשים דרך להעצים את ההורים ולבנות דור חדש של משפחות בריאות וחזקות, זוהי ההזדמנות שלכם להצטרף לתוכנית המובילה בתחום.

צרו קשר

להיות מנחת הורים 
זה לבחור ללמוד מקצוע 
נדרש ומבוקש, שיש בו 
סיפוק ושליחות, ומתאים 
למעוניינות בשינוי
ובהתפתחות בקריירה.

לפרטים והרשמה אנא השאירי פרטים בטופס 
 

המסלול להכשרת יועצי משפחה

  • הריני מאשר/ת קבלת עדכונים (לרבות פרסומים והודעות שיווקיות) לגבי נושאים הקשורים במרכז מיכל דליותו/או מכללת לוינסקי לחינוך ובפעולותיהם ו/או בשותפיהם העסקיים באמצעות הודעות מסר קצר (SMS, וואצאפ וכדומה) ו/או הודעות דוא"ל. ביכולתכם להודיע על סירובכם לקבלת מסרים כאמור או לשנות את בחירתכם בכל עת באמצעות פנייה במייל לכתובת itpniot@levinsky.ac.il