מאמרים

דווקא עכשיו – בואו לשלב הוראה וקריירה בהדרכת הורים

לימודי הדרכת הורים

מתקשה לגייס את הכיתה ללמידה משמעותית? שוב אותו תלמיד מפריע למהלך השיעור? תוהה מהי הדרך הנכונה להעלות בפניי הורים סוגיות הנוגעות לילדם? התכנית להכשרת יועצות משפחה בגישת מיכל דליות בשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט מעניקה כלים ומיומנויות להתמודדות יעילה עם האתגרים העומדים בפניי מורות ומאפשרת לשלב בין הוראה לקריירה בייעוץ משפחה

הוראה היא אחד המקצועות המאתגרים ביותר, הדורשים סבלנות וכוחות רבים על בסיס יום-יומי.

עבודתן של מורות הפכה בעשור האחרון למאתגרת עוד יותר מבעבר ויש לכך כמה סיבות:

האחת היא השינוי שחל בהורים ובילדים בעידן המודרני. ההורים של היום מתערבים ומגוננים יתר על המידה והדבר מונע מהמורות לבצע את תפקידן כנדרש.

גם הילדים השתנו, וכיום הם אינם מהססים להביע את דעתם, לעמוד על שלהם ולהפר את הכללים, ולעשות זאת בחוצפה וללא רסן. העובדה שלחלקם חסרה היכולת בקבלת מרות וסמכות, מעיבה על יכולת המורות להשלים את תפקידן כראוי.

בנוסף, מערכת החינוך גם היא שינתה את פניה, ושמה כיום דגש רב יותר על הישגים ופחות על הקניית ערכים.

“אתגרים רבים אלו גורמים לכך שלמורות נדרש כיום ארגז כלים עשיר במיוחד על מנת להצליח בתפקידן, להיות מסוגלות להתמודד עם מגוון רחב של מצבים, ולבסס מערכת יחסים של אמון וסמכות מול התלמידים והוריהם”, אומרת מיכל דליות, אשת חינוך ויועצת משפחה מומחית, בעלת ניסיון רב בתחום ההדרכה, הפיתוח וההובלה של תוכניות הדרכה וייעוץ.

מיכל דליות זיהתה את האתגרים הקיימים כיום בחינוך, ובשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט פיתחה תכנית שמטרתה הכשרה ומתן ידע וכלים להתמודדות יעילה ונכונה עם אתגרים אלו, כיועצת משפחה וכמחנכת.

התכנית להכשרת יועצות משפחה, בהובלתה של מיכל דליות, מציעה למורות לרכוש מיומנויות שיאפשרו להן להפוך לדמויות סמכותיות, לשמש נשות הוראה העושות הרבה מעבר ל’העברת החומר הנלמד’, ולזכות במקצוע נוסף ומרתק לחיים, אותו ניתן לשלב לצד ההוראה.

התכנית, הנפרסת על פני שנתיים, מקנה ללומדים בה ידע וכלים לזיהוי דפוסי התנהגות, הבנת התנהגויות הילד והוריו, הכרות עם התמודדויות שונות של ילדים מרקעים וממשפחות שונות, פתרון קונפליקטים, סיוע וליווי בהתמודדות עם קושי, ניהול מערכות יחסים מבוססות אמון וסמכות, ופיתוח מיומנויות שישרתו את המורות בעבודתן היום-יומית.

בין הנושאים הנלמדים בתכנית:

  • הכרת רצף התפתחות המשפחה וראיית המשפחה כמערכת – התבוננות על הילד כחלק ממערכת רחבה יותר, המשפיעה על התפתחותו והתנהגותו, תאפשר למורות להבין אותו ולהעניק לתלמיד את התנאים המיטביים ללמידה.
  • משפחות חדשות – כיום יותר מ-40% מהילדים חיים במשפחות שונות ומגוונות – חד הוריות, חד מיניות, גרושים, משפחות עם תאומים ועוד. הכרות עם משפחות אלו וההתמודדויות האפשריות של הילדים בהן, יסייעו במתן מענה מדויק לתלמיד במקרה הצורך.
  • אוטיזם, הפרעת קשב וחרדה –  התנהגויות מפריעות בכיתה יכולות לעתים להצביע על צורך באבחון ובמתן מענה מותאם לקושי. הכרות עם תסמינים שכיחים אלו יסייעו למורות להתנהל בהתאם.
  • מודלים בהדרכת הורים ובהתמודדות עם ילדים – לימוד גישת מיכל דליות להבנת מגוון המצבים עמם מתמודדים מורות בשגרה, ולתגובה מתוך סמכות ואמפתיה, אשר יתנו מקום לצמיחה רגשית וקוגניטיבית של הילדים. 

הוראה היא  תפקיד משמעותי, המקנה לעוסקים בו אפשרות לחנך, להתוות דרך ולעצב את חיי הדור הבא. ככל שיהיו בידי מורות הכלים הנכונים, כך יוכלו לשמש כדמות חינוך בעלת ערך עבור התלמידים, ולעשות זאת בהנאה ובסיפוק.

*התכנית מוכרת לגמולי השתלמות.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...