מאמרים

חולמת להיות מדריכת הורים? – הכל על התוכנית להכשרת מדריכי הורים

התוכנית להכשרת מנחות הורים המשותפת למרכז מיכל דליות ולמרכז האקדמי לוינסקי וינגייט מציעה הכשרה מקצועית ומקיפה מהמומחים הטובים והמנוסים בתחום

מנחת הורים מסייעת מדי יום לקידום שינויים מיטיבים בחייהן של משפחות

אם העיסוק בהתמודדויות של הורים מרתק אותך? את מוצאת את עצמך מייעצת לחברות ולבני משפחה שוב ושוב בנושאים הנוגעים לתא המשפחתי? אתה מוצא שאנשים קשובים אליך ולעצותיך? בואו לעשות מזה קריירה.

מרכז מיכל דליות והמרכז האקדמי לוינסקי וינגייט חברו ליצירת תוכנית מקצועית ייחודית להכשרת יועצות ויועצי משפחה, המיועדת לאנשי חינוך או למי שיש להם תואר אקדמי בתחום או בתחומים מקבילים.

 “ההכרה בערכה של הדרכת הורים פרטנית נבטה לראשונה בשנת 2007, עם עלייתה לאוויר של התוכנית ‘סופר נני’ בערוץ 2”, אומרת לבנת פרקר, בעלת תואר שני בחינוך ויועצת משפחה בכירה, מנהלת הפעילות ורכזת לימודים והכשרות במרכז מיכל דליות. “לא בכדי הפכה התוכנית להצלחה מסחררת. הורים בכל רחבי הארץ הזדהו עם קשיי ההורות שאיתם התמודדו המשפחות שהופיעו בתוכנית, ורכשו כלים להתמודדות עם הקשיים שלהם עצמם”.

בארבע עשרה השנים שחלפו מאז עליית התוכנית, ייעוץ משפחתי הפך למקצוע נדרש. הורים רבים המוצאים עצמם מתמודדים עם האתגרים שמציבה בפניהם ההורות ומתלבטים לגבי הגישה הנכונה לחינוך הילדים, אינם מהססים לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.

 מסלול לימודי הדרכת הורים בהיקף של תואר שני

מסלול הלימודים מכשיר את הסטודנטיות להיות יועצות משפחה ומדריכות הורים שיש להן כלים ומענים המותאמים לקשת האתגרים והדילמות שאיתם מתמודדים הורים במאה ה-21.

תוכנית ההכשרה כוללת 450 שעות אקדמיות והיקפה שווה ערך ללימודי תואר שני, היא נלמדת בארבעה סמסטרים אקדמיים (שנתיים) וכוללת שלב התמחות. שנת הלימודים הראשונה מתמקדת בלימודים תיאורטיים, הכוללים היבטים פסיכולוגיים של התפתחות הילד והמתבגר והיבטים סוציולוגיים של המשפחה בעידן הפוסט-מודרני. שנת הלימודים השנייה מתמקדת בלימודי הפרקטיקה ובה נלמדת הלכה למעשה עבודת הייעוץ המשפחתי על פי גישת מיכל דליות. במהלך התוכנית רוכשות הסטודנטיות הבנה וכלים לפתרון דילמות וסוגיות בחיי משפחה, כגון מאבקי כוח, יחסי אחים, שיטות חינוך, גבולות וסמכות הורית, גיל ההתבגרות, זוגיות הורית, אילמות סלקטיבית, מין ומיניות אצל ילדים ובני נוער, גירושין, שינה ועוד.

עם השלמת הלימודים, מוענקת לבוגרות תעודה מטעם מרכז מיכל דליות ומכללת לוינסקי לחינוך.

 ללמוד מהמומחית מספר אחת בתחום ההורות

את תוכנית ההכשרה מובילה מיכל דליות, אשת חינוך ויועצת משפחה מומחית בתחום ההורות והמשפחה, שלה ניסיון של שלושה עשורים בתחום ההדרכה, הפיתוח וההובלה של תוכניות הדרכה וייעוץ.

מיכל היא המנהלת האקדמית של התוכנית, וכן מרצה בקורסי הפרקטיקה בתוכנית.

 “תוכנית הלימודים היא ברמה הגבוהה ביותר בתחום, והעובדה שמיכל היא חלק מצוות המרצים, מאפשרת לסטודנטיות לחוות את השטח כבר מהיום הראשון ללימודים ומעניקה להן ערך מוסף רב”, מספרת עידית שקד, יועצת משפחה ובוגרת התוכנית.

 ליהנות מהמטריה של מוסד אקדמי

יתרונה המשמעותי של התוכנית, מלבד הובלתה על ידי מיכל דליות, טמון בחסות המטריה האקדמית הרחבה הניתנת על ידי המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט

תוכני התוכנית מועברים על ידי צוות הוראה ומחקר מהאקדמיה, לצד אנשי מקצוע בכירים במרכז מיכל דליות, ואלו מבטיחים לימודים ברמה אקדמית גבוהה. כמו כן, לרשות הסטודנטיות עומדים כל הכלים הנדרשים להן, לרבות גישה לחומרי קריאה ומחקר.

 התמחות בהנחיית הורים – חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים

פרקטיקום, או בשמו השני –התמחות, הוא חלק בלתי נפרד וקריטי בתוכנית ההכשרה בגישת מיכל דליות בשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט, והוא מובנה בתוכנית הלימודים. כל סטודנטית מלווה שתי משפחות, תוך שהיא נעזרת בפיקוח וליווי מקצועי של יועצות משפחה בכירות לכל אורך התהליך. הסטודנטיות זוכות לרשת של תמיכה והגנה נוספת, בזכות היותן מבוטחות במסגרת ביטוח אחריות מקצועית.

 בשנים האחרונות הכשירה התוכנית מאות יועצות משפחה. כמו כן, יותר מ-30 בוגרות התוכנית השתלבו בהצלחה כיועצות משפחה במרכז מיכל דליות וסייעו לאלפי משפחות לקדם שינוי מיטיב בחייהן.

 “תוכנית ההכשרה בגישת מיכל דליות העניקה לי אפשרות לרכוש מקצוע מספק, ולקום מדי בוקר עם אור בעיניים וידיעה שיש ביכולתי לסייע למשפחות”, משתפת רוני מעוז, יועצת משפחה ובוגרת התוכנית.

 “לא כל מי שנושא ההורות בנפשה מתאימה לעיסוק בייעוץ משפחה”, מדגישה לבנת, “תהליך הקבלה לתוכנית כולל ריאיון אישי, שמטרתו בחינת התאמת המועמדת לעסוק בתחום. מיכל מאמינה שייעוץ משפחתי עוסק בדיני נפשות”, מוסיפה לבנת, “בעזרת תוכנית ההכשרה המקיפה והמעמיקה, אנו שואפים להכשיר את הסטודנטים להיות מורי דרך אחראיים ומקצועיים להורים”. 

לקריאה נוספת והשארת פרטים לחצו כאן 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...